چاپ پلی کربنات

چاپ پلی کربنات یا چاپ پنل پلی کربنات سفارشی با کیفیت بالا

به دنبال بهبود رابط کاربری دستگاه خود هستید ؟ نیاز به اضافه کردن یک لایه محافظ به تجهیزات خود دارید ؟
یک پوشش گرافیکی با کیفیت بالا ممکن است پاسخ شما باشد!
محصول با دوام و طولانی مدت را با هزینه مقرون به صرفه ارائه دهید.
پنل های چاپی را می توان در هر حوزه از زندگی روزمره ما ، از تولید ، مخابرات ، کشاورزی ، الکترونیک یافت. اما وقتی که بد طراحی و تولید می شوند ، کمک زیادی نمی کنند.
کنترل پنل ممکن است اولین چیزی باشد که مشتری یا کاربر نهایی هنگام تعامل با محصول شما می بیند. باید بادوام ، جذاب و کاربردی باشد.

چاپ پلی کربنات

پنل پلی کربنات چیست؟

پنل پلی کربنات معمولا بیرونی ترین لایه محافظ است که برای مارک گرافیکی یک محصول و به اشتراک گذاری اطلاعات عملیاتی برای محصول با تعریف کنترل ها و نمایشگرها استفاده می شود. این لایه با دوام یک جزء ضروری و زیبایی در طراحی بسیاری از محصولات الکترونیکی امروز است به اهداف متعددی خدمت می کند. اول ، از مواد و اجزای حساس در برابر شرایط محیطی و فرسایش محافظت می کند. دوم ، و به همان اندازه مهم ، یک تجربه تمیز و بصری برای کاربر برای کار با دستگاه فراهم می کند.

کاربرد چاپ پلی کربنات

برخی از موارد استفاده از چاپ پلی کربنات :

  • دستگاه های پزشکی
  • دفاعی / نظامی
  • لوازم مصرفی و خانگی
  • کنترل کننده های بازی
  • اتوماسیون صنعتی
  • سیستم های کنترل دسترسی
  • تجهیزات اندازه گیری
  • انرژی و متر دیجیتال
  • اینورترهای UPS و تثبیت کننده ها
  • پانل های کنترل ماشین آلات CNC
چاپ پلی کربنات

متریال چاپ پنل پلی کربنات

برای چاپ کنترل پنل معمولا از دو جنس استفاده میشود ، پلی استر یا پلی کربنات:

پلی استر

بیشتر پوشش های گرافیکی از پلی استر ساخته شده اند و به دلایل خوبی. 1-در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. پلی استر همچنین می تواند در برابر دمای شدید مقاومت کند. بنابراین ، اگر می خواهید دوام را بر هر چیز دیگری اولویت بندی کنید ، این ماده ایده آل برای پوشش است.

پلی کربنات

برخلاف پلی استر ، پلی کربنات مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی ندارد. با این حال ، می تواند گرمای شدید را تحمل کند ، هرچند با محدودیت.

در ایران بدلیل تنوع پایین متریال از پلی کربنات برای چاپ پنل استفاده میشود که در ضخامتهای 175 میکرون و 250 میکرون و 500 میکرون موجود میباشد بصورت مات – نیمه مات – براق

چاپ پلی کربنات

چاپ پلی کربنات به دو صورت دیجیتال و سیلک اسکرین انجام میشود و گاهی اوقات از ترکیب هر دو مورد برای چاپ استفاده میشود.

چاپ دیجیتال برای طرح های پیچیده ، طرح هایی با رنگ های مختلف ، تصاویر یا گرادیان ها، قطعات سریالی یا سفارشات حجم کوچکتر بهترین است و چاپ سیلک اسکرین برای طرح های ساده با پالت های رنگی محدود و سفارشات با حجم زیاد بهترین است.

فرآیند چاپ دیجیتال:

چاپ دیجیتال در واقع فرایند استفاده مستقیم از فایلهای ارائه شده توسط مشتری (مانند فایلهای AI یا (PDF برای ورودی دستگاه ، استفاده از CMYK برای برخورد رنگهای مورد نیاز است و فرآیند ارسال اطلاعات از دستگاه (مانند کامپیوتر یا دستگاه ذخیره سازی قابل حمل) به چاپگر توسط نرم افزارهای گرافیکی ایجاد می شود. با این حال ، به دلیل فرآیند ساده چاپ رنگ ، نیازی به ساخت شابلون برای هر رنگ نیست ، بنابراین در بخش هزینه های اولیه پیش از چاپ اقتصادی است.

چاپ سطحی در مقابل چاپ زیر سطحی

پوشش های گرافیکی چاپ شده روی صفحه نمایش و دیجیتال اغلب روی سطح زیرین چاپ می شوند (همچنین چاپ معکوس نامیده می شوند). این پوشش چاپی را با محافظ نه تنها در برابر باد ، آب و هوا و دستکاری روزانه فراهم می کند بلکه یک سطح بافتی را نیز فراهم می کند. با چاپ روی سطح ، گرافیک ها با گذشت زمان توسط محیط زیست و استفاده روزانه از بین می روند.

تطبیق رنگ

با کالیبراسیون رنگی چاپ خروجی نهایی به طرح ارسالی شما نزدیک خواهد بود .چاپ با جوهر های مارابو(MARABU) کیفیتی بینظیر اراِئه میدهد .رنگهای پنتون برای تمام لیبل ها قابل اجراست در ضمن برای تیراژهای بالا قابلیت رنگ سازی و تطبیق با نمونه ارسالی شما فراهم است.

کلید برجسته / دکمه

معمولا برای کلیدها برجسته سازی انجام می شود ، که می تواند به اپراتور کمک کند تا به سرعت موقعیت دکمه را تعیین کند ، دکمه را بهتر کند و همچنین محصول را بیشتر طراحی و سه بعدی کند.

نقش برجسته کلیدی انجام نقش برجسته برای منطقه کلیدی با فشار درام بر روی لایه گرافیکی است. این روش دارای الزامات سختگیرانه دما و فشار بر اساس ویژگی های طبیعی و مخروطی مواد است.

مزایای چاپ پلی کربنات

  1. بهبود اثر تزئینی ظاهر پوشش گرافیکی
  2. حس لمس اپراتور نسبتا حساس است
  3. محدوده بدنه کلید به طور دقیق داده شده است
  4. بهبود سرعت تشخیص
چاپ پلی کربنات

چسب ها

از میان انواع چسب ها انتخاب کنید تا پوشش خود را به پانل آن متصل کنید.

ما فقط از چسب های با کیفیت بالا از برند ORAFOL برای اطمینان از دوام استفاده می کنیم.این مدل چسب در برابر حرارت غیر مستقیم تا 170 درجه تحمل دارد . یا اگر پانل شما به چسب با قدرت سطح پایین نیاز دارد ، می توانید از چسبهای واتر بیس ساخت چین استفاده کنید که بسیار ارزانتر خواهند بود. آیا پنل پلی کربنات شما به چسبهای خاص همچون همچون 3M نیاز دارند به ما اطلاع دهید.

چاپ پلی کربنات

پنجره های led / lcd

در زمان طراحی لیبل در صورت نیاز به قرار دادن صفحه نمایش lcd بر روی لیبل پلی کربنات قسمت مورد نظر شفاف و بدون رنگ چاپ خواهد شد و اگر نیاز به رنگ داشت به طوریکه زیر کار معلوم باشد میتوان از رنگهای ترانسپارنت استفاده نمود . به همین ترتیب برای بخش چراغ ها (led) هم در زمان طراحی مشخص و در هنگام چاپ بیرنگ چاپ خواهد شد.

رابط های کاربری موثر تنها مهم ترین اطلاعات را در یک زمان مشخص به بیننده نشان می دهند. برای برخی از برنامه های کاربردی ، توجه به یک شاخص یا چراغ هشدار در حالی که دیگران را پنهان نگه می دارد ، برای از بین بردن حواس پرتی ها ، تاکید بر سوئیچ ها و شاخص های ضروری و ایمنی کاربر مهم است.

در لیبل های تیراژ بالا این قابلیت وجود دارد که از رنگهای مخفی در چاپ استفاده کرد که در تاریکی و بعد روشن شدن چراغ از پشت پنل رنگ خاص و سوییچ خاص به نمیش در بیایند .همانند کیلومتر شمار اتومبیل ، به عکس زیر توجه کنید.

چاپ پلی کربنات

برش

برش پلی کربنات بعد چاپ به دو صورت انجام میشود یا برش فلت بد برای تیراژهای پایین یا برش دایکات با قالب فولادی برای تیراژهای بالا ، البته در صورت داشتن پنجره و دکمه روی کار قسمتهای مورد نظر روی چسب با لیزر قبل چسباندن برش خورده وجدا میشوند.

خواص چاپ پلی کربنات هایی که ما ارائه می دهیم

  • ضد انعکاس-باعث کاهش درخشش می شود و محصول را در نور روشن قابل مشاهده می کند.
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش-کیفیت خود را حتی در معرض اشعه ماوراء بنفش یا نور خورشید حفظ می کند.
  • مقاومت در برابر حرارت-از ذوب شدن ، انحراف یا خم شدن مواد در معرض دمای بالا غیر مستقیم جلوگیری می کند.
  • مقاومت شیمیایی- تا حدی از فرسایش مواد از مواد شیمیایی و مواد تمیز کننده جلوگیری می کند.
  • مقاومت در برابر آب-از آسیب آب/رطوبت جلوگیری می کند.
  • مقاومت در برابر خراش-مقاومت در برابر سایش بالاتر
  • کیفیت چاپ با رزولیشن 1200 DPI