چاپ پلاک الومینیوم – چاپ پلاک استیل

چاپ پلاک الومینیوم – چاپ پلاک استیل (نیم پلیت)

چاپ الومینیوم

پلاک های آلومینیومی سفارشی به دلیل سبک بودن ، قابلیت انعطاف پذیری ، دوام و تنوع گسترده آلیاژها یکی از محبوب ترین انواع صفحات هستند. آلومینیوم یکی از پرجمعیت ترین فلزات روی زمین محسوب می شود. این فلز غیر آهنی اغلب به شکل آلیاژ استفاده می شود و با فلزاتی مانند روی ، مس و منگنز ترکیب می شود تا کیفیت ذاتی آن بهبود یابد.

اگرچه نادر است، اما این ماده خاص را می توان به شکل خالص خود استفاده کرد، فقط زمانی که قابلیت کار و مقاومت در برابر خوردگی نیاز اصلی است و نه دوام یا مقاومت آلیاژهای آلومینیوم به آنچه “سری” نامیده می شود تبدیل می شوند. به این آلیاژها چهار رقم داده می شود که نشان دهنده استفاده از آلیاژ، ویژگی های اصلی و میزان آلومینیوم خالص موجود در آلیاژ است.

این سری ها از سری 1000 تا سری 8000 می باشد که اولی از آن دسته است که بیشترین آلومینیوم را در آن دارد. سری های بعدی پس از اولیه با فلزات بسیار خاص ترکیب می شوند ، مانند 2000 با مس و 3000 با منگنز ترکیب می شوند. چاپخانه معمولا با آلیاژهای 5052 و 6061 برای ایجاد nameplates آلومینیومی سفارشی کار می کند. هر سری آلومینیوم کاربردهای خاص خود را دارد. به عنوان مثال ، سری 2000 عمدتا برای استفاده با نیازهای هوافضا ساخته شده است (اما بعدا با سری 7000 جایگزین شد) ، و سری 5000 به طور کلی برای استفاده با کاربردهای دریایی ساخته شده است.

برای نام های آلومینیومی سفارشی ما ، ما اغلب از آلیاژ 1100، 3003، 5052 یا 6061 استفاده می کنیم. آلیاژ 3003 زمانی استفاده می شود که مقاومت در برابر خوردگی خوب هر دو مورد نیاز باشد. ما آلیاژهای آلومینیومی دیگری را نیز بر اساس نیازهای محصول ارائه می دهیم.

برچسب های آلومینیومی آنودایز شده

برچسب های آلومینیومی آنودایز شده یک گزینه سبک وزن و در عین حال با دوام برای کاربردهای داخلی و خارجی هستند. ما با ماشین های خودکار برای چاپ ، حکاکی لیزری یا حکاکی چرخشی آلومینیوم آنودایز شده در انواع مختلفی از اشکال و اندازه ها کار می کنیم. این ماده به دلیل ویژگی های مقاومت در برابر خوردگی و سایش و همچنین سبک بودن نسبت به سایر فلزات شناخته شده است.

فرایند چاپ

چاپ الومینیوم در این مجموعه به دو صورت دیجیتال و افست ورق انجام میشود برچسب ها و پلاک های چاپی دیجیتال گزینه ای ایده آل برای کسانی است که محصولات با کیفیت و چند رنگ را می خواهند که هم رنگارنگ و هم اقتصادی هستند برای پلاک ها در تیراژ های پایین ما از سیستم دیجیتال استفاده میکنیم در این فرایند چاپ ما برای تولید برچسب های سفارشی از چاپ جوهر افشان با جوهر هایی استفاده می کند که با مونومرهای اکریلیک ساخته شده اند.

این فناوری امکان چاپ بر روی انواع مواد، در ضخامت های مختلف و در هر اندازه یا شکل مورد نظر را فراهم می کند. مواد بسیار کمی وجود دارد که نمی تواند با این فرآیند استفاده شود. جوهر روی برچسب های شما سپس با نور UV خشک می شود تا مواد را پلیمری کند و آنها را با دوام کند. در صورت نیاز به چسبدار کردن یا پانچ و دور گرد کردن در مراحل بعد کار تکمیل میشود.

برای پلاک ها در تیراژ بالا از سیستم چاپ افست استفاده می شود در این مدل ابتدا از طرح شما پلیت گرفته میشود و سپس ور قهای الومینیوم در قطع بزرگتر برش میخورد و سپس به صورت 4 رنگ یا تک رنگ چاپ میشود پس از مرحله چاپ در کوره رنگ ها پخت میگردد وسپس برش نهایی به قطعات کوچکتر تبدیل میشود در صورت نیاز به قالب خاص از قالبهای سنبه ماتریس برای برش نهایی استفاده میگردد.

چاپ پلاک الومینیوم – چاپ پلاک استیل

چاپ و ساخت پلاک استیل

تطبیق پذیری ، دوام و مقاومت در برابر خوردگی ویژگی هایی هستند که صفحات استیل ضد زنگ را از سایر صفحات فلزی جدا می کنند. فولاد ضد زنگ آلیاژی است که عمدتا از فولاد کم کربن و کروم تشکیل شده است. عناصر دیگری مانند مولیبدن ، نیکل و تیتانیوم نیز برای بهبود کیفیت کلی آن استفاده می شود.

در حالی که کروم چیزی است که باعث می شود فولاد ضد زنگ “ضد زنگ” به نظر برسد ، سایر عناصر اضافی به انعطاف پذیری ، دوام و قابل کار مجدد آن کمک می کنند. این نوع فولاد همچنین در ظروف آشپزخانه ، گلدان ها و سینی ها و حتی جواهرات استفاده می شود.

فولاد ضد زنگ دارای 3 طبقه بندی اصلی است-آستنیتی ، فریتیک و مارتنزیتی. فولاد ضد زنگ آستنیتی دارای شماره های سری 200 و 300 است در حالی که کلاس های فریتیک و مارتنزیتی به سری 400 تعلق دارند. برای ساخت پلاک ها اغلب از سری 304 استفاده می کنند که رایج ترین درجه فولاد ضد زنگ است و دارای ترکیب 18 ٪ کروم و 8 ٪ نیکل است.

همچنین فولاد ضد زنگ سری 316 را که شامل مولیبدن اضافی است که به افزایش مقاومت آن در برابر انواع بیشتری از خوردگی کمک می کند. اما این شماره از سری 300 در ساخت پلاک به صورت اسید شویی قابل استفاده نمیباشد چون ضد اسید میباشد. پلاک های استیل ما برای تولید فقط از کد 304 ضد زنگ در ضخامتهای 6دهم و 1 و 5/1 میلیمتر عرضه می شوند.

فرایند تولید

طرح مورد نظر باید به صورت یک فرمت وکتور به چاپخانه ارسال گردد ، سپس طرح ارسال برای ساخت فیلم به لیتوگرافی ارسال میشود و پس از تهیه فیلم از طرح مورد نظر بر روی پلاک ها کپی میگردد . پس از این مرحله پلاک ها با اسید پرکلورودوفر شسته میشود و نقش بر روی پلاک بسته میشود. پس از این مرحله به اتاق رنگ ارسال و تمامی قسمتها با سفارش رنگی که داخل طرح است مطابقت داده شده و رنگ میگردد. زمان تثبیت رنگ تقریبا 1 ماه زمان میبرد اما پس از یک روز از زمان رنگ کردن کاملا قابل استفاده میباشند. در صورت نیاز بعد تولید قابلیت چسب گذاری و یا پانچ وجود دارد.

چاپ پلاک الومینیوم – چاپ پلاک استیل

ساخت بج سینه

برای ساخت بج سینه معمولا از فلز برنج استفاده میشود که تولید ان کاملا مطابق فرایند ساخت استیل میباشد با این تفاوت که بعد از تکمیل کار به جای قالب از اره کاری برای برش شکلهای خاص استفاده میشود و پس از آن برای تکمیل به ان طبق سلیقه مشتری آب طلا یا آب کروم اظافه میگردد که بعث درخشان شدن و زیبایی چشمگیر کار میشود. حداقل تعداد سفارش ساخت بج سینه 10 عدد میباشد.

در صورت در خواست سفارش برای اطلاعت بیشتر تماس بگیرید.